Saturday, December 17, 2011

Norish, sampai bila nak lari?


SELASA lalu, kecoh Kuala Lumpur dilanda banjir teruk. Jalan Tun Razak yang sentiasa sibuk tenggelam dek hujan yang turun mencurah-curah. Seorang teman baru Joyah ini mengharungi jalan yang penuh sesak itu ke Istana Budaya (IB) untuk buat liputan sidang media Festival Monodrama dan menemuramah pelakon-pelakonnya iaitu Misha Omar, Norish Karman dan Jasmin Hamid.

"Seronok Joyah. Teruja nak tengok persembahan mereka terutama Misha dan Jasmin sebab monodrama ni beza dari pementasan biasa.

"Tapi saya hampa dengan Norish. Sudahlah berlakon pegang skrip dari awal sampai akhir, suara pun tak jelas macam tak berlatih saja, kemudian dia boleh lesap macam itu saja lepas habis persembahan

"Saya dan wartawan lain terkesima bila tahu dia hilang. Alasan dia beri kepada kru, dia tidak sihat," kata teman Joyah yang hampa.

Tak cukup dengan itu, keesokannya teman Joyah yang lurus bendul ni cuba menghubungi Norish untuk memberi dia peluang menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku.

Ditanya dengan sopan kepada Norish sama ada dia sudi meluangkan sedikit masa untuk ditemuramah berkenaan pementasan itu, kenapa dia menghilangkan diri, kerjaya dan sedikit perihal peribadi.

"Dia cakap dekat saya, "saya dah agak dah, I don't want to talk about that. I'm busy right now, saya ada shooting. Bye"," ajuk teman Joyah siap tiru dengan nada suaranya yang tidak mahu melayan.

Aduhai Norish, orang dah bagi peluang untuk menjelaskan perkara sebenar tetapi mengelak pula. Banyak cerita buruk yang dikaitkan dengan Norish, Tak mahu bersihkan nama ke?