Tuesday, December 13, 2011

Jutawan ND Lala trauma lepas disamun 10 mat rempit (4 GAMBAR)

ND Lala menceritakan bagaimana kejadian samun berlaku
PENYANYI ND Lala yang disamun pada pukul 3.40 pagi Khamis lalu masih trauma dengan kejadian yang menimpanya. Kejadian itu berlaku di sebuah stesen minyak di Jalan Genting Klang ketika penyanyi  ini singgah untuk membuang air.

Kata isteri ND Lala, Fauziah Sarman atau lebih mesra dipanggil Kak Zie, penyanyi itu sangat terkejut dan trauma apabila dia turut dipukul oleh sekumpulan sepuluh hingga 15 lelaki yang menunggang 10 buah motosikal.

``Abang (ND Lala) juga sebenarnya diheret keluar dari kereta dan dipukul oleh mereka. Sebelum itu mereka turut memecahkan cermin kereta dengan topi keledar. Kereta BMW itu pecah cermin dan pintu pun ada sedikit kerosakan. Waktu dipukul itu abang sempat melindungi wajahnya dari dan dia langsung tak melawan.

``Apa pun syukur Alhamdulillah sebab abang selamat. Harta benda takkan boleh disamakan dengan nyawa. Sekarang, abang hanya berehat dan badannya lebam-lebam. Dia memang sangat trauma dengan kejadian tu.

``Saya sendiri sebenarnya tak pernah berani mahu memberhentikan kereta di stesen minyak pada waktu malam sebab takut kejadian-kejadian macam ni berlaku. Tapi apa nak buat, ini dah takdir.

Stesen Minyak Petronasn tempat kejadian samun
``Memang ada hikmah di sebalik apa yang berlaku iaitu kami akan lebih berhati-hati lagi pada masa depan. Harapnya orang lain pun akan berbuat perkara yagn sam,a dan memang ada hikmah di sebalik kejadian ni.

``Yang penting, selepas ni kami akan lebih berhati-hati. Harapnya orang lain pun sama dan tak mudah  nak berhenti di mana-mana tempat pada waktu tengah-tengah malam. bimbang perkara yang tak elok akan terjadi,’’ kata Kak Zie.


Dalam kejadian itu, ayah kepada penyanyi Shila Amzah ini kerugian RM2,500 apabila telefon bimbit dan kunci kereta miliknya di rampas. Suspek-suspek tersebut melarikan diri  apabila lori tangki tiba untuk mengisi minyak di stesen itu.




Isteri ND Lala, Fauziah Sarman