Wednesday, September 26, 2012

Presiden PAS terima kunjungan wakil pusat kajian Turki



KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menerima kunjungan Setiausaha Agung Pusat Kajian Sosial dan Ekonomi (ESAM), Prof Dr Arif Ersoy dari Turki.

Pertemuan singkat itu berlangsung di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut petang semalam.


Dalam pertemuan itu, Tuan Guru Abdul Hadi berkongsi perkembangan politik semasa di negara ini.

Ianya termasuk kejayaan PAS selaku parti Islam memerintah di tiga negeri selepas Pilihan Raya Umum 2008 iaitu Kelantan, Kedah dan sementara di Perak sebelum dirampas semula oleh BN pada 2009.

Selain itu, dua lagi negeri iaitu Selangor dan Pulau Pinang juga dimenangi rakan PAS dalam Pakatan Rakyat iaitu PKR dan DAP.

Sementara itu, Dr Arif Ersoy yang dalam lawatan singkat beliau ke Malaysia melahirkan rasa bangga dengan pencapaian PAS sebagai sebuah parti Islam serta melahirkan keyakinan PAS dan rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia pada pilihanraya yang akan datang.

Dr Arif Ersoy juga melahirkan kegembiraan beliau apabila berpeluang bertemu dengan Abdul Hadi walaupun dalam pertemuan singkat.

Dr Arif Ersoy juga turut menyatakan minat untuk mengunjungi negeri-negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat terutamanya PAS pada kunjungan beliau akan datang.

No comments:

Post a Comment