Sunday, November 27, 2011

Siti Nurhaliza nak buat konsert tradisional (GAMBAR)


Sebut saja perihal penyanyi yang satu ini, mesti ramai yang suka. Iyalah, dah jadi penyanyi nombor satu negara, semua orang mesti ternanti-nanti apa perkembangan terbaru Datuk Siti Nurhaliza kita ni.

Terbaru ada yang menyampai pada Syed cerita yang Siti nak buat konsert irama tradisonal secara besar-besaran pada tahun depan. Impiannya itu sudah disuarakan kepada beberapa orang terdekat yang hanya menunggu masa sahaja untuk dilaksanakan.

Syed memang setuju sangat kalau Siti nak buat konsert macam tu. Kalau tengok pada perkembangan hari ini, irama tradisonal memang kurang mendapat sambutan generasi muda.

Dah tak banyak persembahan berskala besar macam ni dan kebanyakan yang masih aktif hanya golongan yang dah berpengalaman. Kalau tengok pada beberapa majlis anugerah pun, irama tradisional memang dah tak ada banyak ruang.

Pada Syed apa sahaja yang nak Siti nak buat dia boleh buat. Dah tentu-tentu ramai yang akan menyokong Siti walau apa sahaja yang dia lakukan.


Cuma ada suara sumbang yang cakap, kalau buat konsert tu nanti jangan lupa keluarkan VCD dan DVD. Jangan jadi macam konsert Istana Cinta, P. Ramlee dan Saloma dan Konsert Satu yang langsung tak ada dikeluarkan untuk peminat yang tak datang tengok.

Syed: Nak tonton konsert Ruth Sahanaya, 17 Disember nanti.