Tuesday, October 11, 2011

Struktur Lantai Konkrit NU Sentral Runtuh



KUALA LUMPUR: Lantai konkrit di kawasan pembinaan di KL Sentral runtuh pada pagi Selasa dan dua pekerja warga asing dilaporkan cedera.

Difahamkan beberapa pekerja pembinaan yang lain berjaya menyelamatkan diri apabila lantai konkrit di tingkat tiga bangunan berkenaan runtuh pada pukul 11 pagi. – mStar Online

Seorang pekerja tapak pembinaan cedera apabila struktur di tingkat 2 bangunan dalam pembinaan di KL Sentral runtuh. Berikutan kejadian itu, kerja-kerja di tapak pembinaan terbabit dihentikan serta-merta sehingga selesai siasatan polis dan Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan, DOSH.
Kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi tadi di bangunan tambahan projek KL Sentral. Ketika kejadian, terdapat seorang pekerja warga Bangladesh, berusia 35 tahun, sedang melakukan kerja-kerja membancuh simen untuk memasang konkrit.

KL Sentral roboh

Runtuhan setinggi 4 meter ini dipercayai berlaku akibat beban berlebihan. Sepasukan anggota bomba yang tiba di lokasi berjaya mengeluarkan mangsa yang hanya mengalami kecederaan ringan. Ketua Polis Daerah Brickfield, ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid mengesahkan kejadian.
Incoming search terms:


  • bangunan kl sentral runtuh
  • bangunan runtuh di KL Sentral
  • kl sentral roboh
  • lantai runtuh kl setral
  • pembinaan runtuh nu central

No comments:

Post a Comment