Wednesday, October 12, 2011

Pemimpin Umno mahu Islam dianggap ganas!

WarkahDaily – Siapa yang patut malu? Bukan Islam ke atau orang Islam sendiri yang patut malu? Jangan jadi macam ini sudah ler.

Baru-baru ini kita dibingitkan oleh orang yang benci dengan pelaksanaan hukum Allah di bumi Malaysia ini, bukan sahaja dia orang tak suka, bahkan cuba adu-domba supaya orang bukan Islam di Malaysia yang sememangnya kurang faham apa dia Hudud, supaya mereka ini tidak menerima Hudud. Dengan kata lain, biarkan Hudud itu difahami bukan Islam sebagai hukuman kejam. Betapa zalimnya orang seperti ini. Jawablah kamu di hadapan Allah di akhirat kelak!




Walaupun ada adu-domba supaya bukan Islam meminggirkan PAS dalam isu Hudud, tanpa disangka-sangka, atas pertolongan Allah, Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Negeri Perak (dari kalangan bukan Islam) yang mempunyai ahli paling ramai di Malaysia berikrar berdiri teguh di belakang pimpinan PAS Pusat dalam isu Hudud.

Ketuanya, Beh Heng Khim berkata, DHPP Perak menyokong penuh jika hudud dilaksanakan khususnya di Negeri Kelantan.

“Tidak ada sebab kami menolak hukum Hudud,” katanya ketika membuat sidang media di Pejabat PAS Perak.

Beliau berkata, masyarakat bukan Islam tidak perlu takut kepada hukum itu kerana ia lebih baik daripada hukuman yang sedia ada.

“Kami DHPP sudah memahami sedalam-dalamnya dan memahami kebaikan sebenar hukuman ini. Kami sudah diracuni oleh Umno tentang hukum Hudud sebelum ini. Setelah kami berada dalam PAS, baru kami tahu tentang hudud yang sebenarnya,” tegasnya lagi.

Beh Heng juga mendesak Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chaw menyaman akhbar dan pemberita yang mengatakan beliau membuat ancaman untuk tinggalkan PAS dalam Isu Hudud.

Sekarang ini, penulis WarkahDaily malu nak tulis, siapa lebih faham hukum Islam itu, bukan Islam yang sokong PAS ke atau pemimpin Umno yang mengaku Islam tu?

Tapi, realitinya memang DHPP lebih mengerti tentang Hudud dan Umno sekadar mencari peluang untuk mengadu-domba agar bukan Islam, bahkan orang Islam sendiri agar menjauhi hukum yang telah ditentukan Allah itu.

Sekarang jelaslah, pemimpin Umno begitu aktif untuk menghancurkan Islam di bumi sendiri. Mereka lebih suka Islam dipandang buruk, dipandang ganas seperti Amerika pandang Islam itu pengganas.

Jika tidak percaya, boleh minta daripada Ahli Parlimen dari kalangan pemimpin Umno-BN yang beragama Islam agar memberi pendirian mereka berkaitan hukum Hudud.

Jika benar, haruskah pemimpin sebegini diberi amanah untuk memerintah negara, walhal dalam masa yang sama berusaha meruntuhkan kesyumulan Islam. Yang sokong sudah tentu ada sahamnya!

1 comment: