Thursday, September 29, 2011

Peminat Jacko dari seluruh dunia berhimpun (PHOTO)



Ibu Jackson, Katherine Jackson (kiri) dan bapa penyanyi pop itu, Joe Jackson tiba di luar bangunan Mahkamah Agung Los Angeles untuk mengikuti perbicaraan Dr. Murray didakwa melakukan kesilapan memberi suntikan perubatan sehingga menyebabkan kematian mengejut ikon pop itu, kelmarin. - AFP


LOS ANGELES 28 Sept. - Beratus-ratus peminat raja pop, Michael Jackson berhimpun di luar Mahkamah Agung Los Angeles bagi mengikuti perbicaraan seorang doktor yang didakwa melakukan kesilapan memberi suntikan perubatan sehingga menyebabkan kematian mengejut ikon pop itu.


Sambil melaungkan perkataan 'pembunuh', seorang wanita dilaporkan cuba menyerang doktor berkenaan, Dr. Conrad Murray sebelum perbicaraan diteruskan.



Kalangan peminat terbabit, ada yang datang dari luar negara semata-mata untuk mengikuti perbicaraan itu termasuk yang sanggup berbaris panjang cuba masuk ke dalam mahkamah.


''Di sini kita lihat ada 30 sepanduk dari Itali, Rusia, England, Chile, Afrika dan beberapa negara luar lain.


''Ini menunjukkan betapa besar pengaruh beliau (Jackson),'' kata seorang peminat Jackson, Rita Bosico, 46 tahun.


Selain peminat Jackson, beberapa penyokong Murray turut berhimpun di luar mahkamah bagi menyatakan sokongan terhadap doktor tersebut.


Murray seorang pakar jantung didakwa memberi sedatif dan ubat penahan sakit bagi membantu Jackson tidur.


Dia mengaku tidak bersalah atas tuduhan tersebut. - AFP


PIHAK pendakwa raya mendedahkan gambar mayat Michael Jackson dalam sesi
 perbicaraan di Mahkamah Tinggi Los Angeles kelmarin. - AFP

No comments:

Post a Comment