Monday, August 6, 2012

Filem Pendek Raya Petronas Tampil Redza Minhat Di Uzbekistan (VIDEO)


Tahun demi tahun, Petronas seringkali tampil dengan iklan raya yang kreatif dan menarik, namun yang palig ketara ialah mesej yang disampaikan melaluinya. Untuk tahun ini, filem pendek raya Petronas menampilkan pelakon Redza Minhat.

Filem pendek ini mengisahkan Erman, seorang jurutera Petronas yang ditempatkan di Asia Tengah, cuba untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan jauh dari kampung halaman, apabila jalan hidupnya menemukan dia dengan seorang kanak-kanak lelaki tempatan, Jeyhun.

Erman dan Jeyhun mulanya tidak mengenali antara satu sama lain, setiap langkah membawa mereka lebih dekat untuk mengenali potensi diri mereka yang sebenar, dan membawa perubahan pada orang di sekeliling mereka. Ianya cerita mengenai perjalanan seorang lelaki untuk mengenali dirinya sendiri dan eksplorasi makna sebenar kehidupan.

Filem pendek raya Petronas yang lepas banyak berkisar kepada cerita-cerita di Malaysia, tetapi kali ini ia memfokuskan kepada cerita yang lebih besar–peranan yang dimainkan oleh Petronas di negara-negara tempat ia beroperasi. Mari saksikan filem pendek ini. Kredit gambar via.me Redza Minhat.


No comments:

Post a Comment