Thursday, March 15, 2012

9 Wajah Gaun Pengantin Scha Al-Yahya (10 GAMBAR)


KUALA LUMPUR, 14 MAC 2012: Kala aktres bernama Scha Al-Yahya menghitung hari menanti tibanya hari bahagia tidak lama lagi, kala itu jugalah dia disapa manja oleh pereka fesyen muda berbakat besar Syaiful Baharim bagi merealisasikan sembilan persalinan pengantin istimewa.

Scha Al-Yahya tampil mempersona dalam sembilan wajah dan rasa gaun pengantin ciptaan Syaiful Baharim yang tercerna di atas fabrik lace Perancis, taffeta dan bulu-buluan mewah bersama signature ribbon ciptaan eksklusif bagi mewarnai koleksi perkahwinan Syaiful Brides 2012.

Pengarah Urusan Baharim & Co Sdn Bhd, Megat Alfie berkata, pemilihan Scha Al-Yahya bertepatan sekali dengan mood perkahwinan yang ada di dalam jiwa dan raga pelakon berkenaan untuk menjadi persembahan kepada setiap bakal raja sehari.

"Lihat saja mood yang dilahirkan Scha Al-Yahya dalam setiap persalinan koleksi Syaiful Baharim kali ini. Mood Scha Al-Yahya ketika duduk, kala menunggu di bilik pengantin nampaknya cukup memberi kesan mendalam.



"Kehadiran Scha Al-Yahya sesuai dengan transisi kehidupannya yang bakal melangkah ke alam perkahwinan dan juga Syaiful Baharim yang baru saja memulakan bab baru dalam dunia rekaan fesyen adi busana tempatan.


"Pendek kata, antara Scha Al-Yahya dan Syaiful Baharim, mereka sama-sama saling memerlukan dalam merealisasikan koleksi perkahwinan ini," katanya.

Tampil dengan inspirasi tersendiri lagi memikat, Syaiful Baharim mengilhamkan signature kuntuman ribbon yang disatukan dalam setiap rekaan gaun sama ada di bahagian bahu, pinggang mahupun tumit tinggi bagi melempiaskan kesan romantis.

Malah, inspirasi itu juga telah hadir dari kecenderungan Scha Al-Yahya yang kerap memilih elemen ribbon dalam setiap persalinan hariannya. Maka terhasillah signature penuh romantis itu dalam setiap rekaan perkahwinan Syaiful Baharim kali ini.



Kreativiti dan rekaan puitis Syaiful Baharim kini boleh didapati dengan mengunjungi sendiri butik terbarunya di Bangsar yang telah dibuka kepada pelanggan setianya sejak Januari lalu.

Info
Lokasi: Baharim & Co Sdn Bhd, 267 Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur
Tel: 03-22011480




No comments:

Post a Comment