Friday, January 6, 2012

Jamal Takut Komen Tentang Pengasih


Umum mengetahui penyanyi terkenal, Jamal Abdillah telah meninggalkan rumah perlindungan Persatuan Pengasih Malaysia (Pengasih) pada awal November lalu. Wujud khabar angin kononnya Raja Pop itu telah diarahkan keluar dari Pengasih gara-gara mempunyai krisis dengan pihak pengurusan tersebut. 

Sebelum ini, pihak media cuba mendapatkan komen Jamal mengenai isu tersebut namun penyanyi kelahiran Perak ini enggan mengulas lanjut dan memberitahu akan mengadakan sidang akhbar khas bagi menjelaskan hal sebenar. Namun, setelah hampir dua bulan berlalu, pelantun lagu “Gadis Melayu” ini masih belum mengadakan sebarang sidang akhbar.

Petang semalam, bertempat di Saddle Coffe House, Pusat Ekuestrian Bukit Kiara, penyanyi ini telah mengadakan satu sidang media untuk mengumumkan konsert terbarunya, ‘Konsert Raja Pop Jamal Abdillah 2012’ yang akan berlangsung di Stadium Indera Mulia, Ipoh, Perak, 28 Januari depan. 

Peluang ini digunakan oleh rakan-rakan media untuk bertanyakan mengenai isu yang membabitkan dirinya dengan pusat rawatan dan pemulihan dadah tersebut.

“Saya sudah belajar untuk mengendalikan sesebuah sidang akhbar. Sebelum ini saya pernah buat sidang akhbar pasal konsert, namun yang keluar cerita lain pula, sehingga tujuan utama  nak cerita pasal konsert itu tenggelam.  

“Saya tak boleh komen kononnya saya ada perselisihan faham dengan mereka. Apa yang boleh saya katakan, saya bersyukur sangat dengan perubahan yang terjadi dengan diri saya sekarang. Ini semua atas bantuan dari mereka dan terima kasih saya ucapkan kepada mereka. 

“Saya cuma berharap isu Pengasih ini tidak akan menenggelamkan cerita tentang konsert terbaru saya ini,” ujar Jamal yang telah menjadi penghuni pusat tersebut selama enam tahun.

No comments:

Post a Comment