Saturday, January 7, 2012

Apa sudah jadi dengan Amalina Pelajar Cemerlang SPM 2005 (9 GAMBAR)


Masih ingatkah anda dengan seorang pelajar cemerlang SPM 2004 yang mendapat 17A1 dalam matapelajaran yang diambil, tak lain tak bukan gadis itu adalah Nur Amalina Che Bakri.

Terkejut dengan imej terbaru yang dibawa si Amalina ini, dengan pemakaian yang dulu seperti jauh api dari panggang sama sekali. Tetapi hal ini masih baru sahaja disebut-sebut, mugkin juga pelanduk dua serupa atau mungkin juga gambar yang disunting dengan kesan khas. Yang penting, kena berfikiran postif. 

Lagi gambar ‘Nur amalina, Si gadis cemerlang SPM 2005′a

dan ini gambar ketika dia kecil..



Sekarang telah kecoh dalam laman web sosial Facebook dan Twitter mengenai Gambar Amalina Che Bakri, Pelajar Cemerlang SPM 2005 Malaysia yang kelihatan seperti sudah hilang budaya ketimuran. Malah, profile facebook yang hangat diperkatan itu juga menunjukkan beberapa kepingan foto Amalina beraksi seperti sudah lupa pada agama dan bangsa nya.








adakah benar ini dia?..kalau benar, berdoalah supaya Amalina ini kembali ke pangkal jalan…
dan ini PM dari seorang hamba allah yang menasihatinya..
Entry ni kami keluarkan bukan untuk merendahkan sesiapa atau pun nak tunjuk baik. Kami keluarkan atas kesedaran kita perlu sentiasa menegur sesama kita sekiranya ada kesilapan. Itu adalah kewajipan kita sebagai umat Islam.

Ingat, kalau semua antara kita nak perbetulkan diri kita sampai ke status pendakwah, alamatnya tak ada siapa pun yang berani tegur kesilapan dalam masyarakat. Kena tunggu ustaz ataupun jabatan agama menegur le jawapnya.

Cegahlah kemungkaran dengan kekuatan, kalau tak mampu maka bersuaralah… namun kalau tak mampu juga cukuplah sekadar berkata di dalam hati sahaja. Itu adalah serendah iman…

Wallahualam…

No comments:

Post a Comment