Monday, December 26, 2011

Setahun tidak jumpa anak, Jimmy terjun bidang lakonan


Setelah lima bulan tidak bertemu, Jimmy tetap percaya anaknya berada dalam keadaan sihat.

SETELAH setahun dihadap dengan kisah perkahwinannya yang tak sudah, ada perkara baru yang perlu ditahui mengenai lelaki ini.

Jimmy Shanley Norjahan Saleh atau lebih dikenali sebagai Jimmy Shanley, 31, kini bergelar seorang pelakon apabila muncul buat pertama kalinya di dalam drama bersiri Antara Garisan yang akan disiarkan di saluran Astro Ria.

Menurut Jimmy walaupun dia sudah lama berada di dalam dunia pengacaraan, ini merupakan kali pertama dia bersetuju untuk berlakon.

“Tahun ini saya agak kurang melakukan pengacaraan.

“Setelah enam bulan berada di rumah tanpa berbuat apa-apa, saya fikir menerima pelawaan dari pihak Astro ini dapat mengurangkan kebosanan,” katanya ketika hadir ke pelancaran drama tersebut di Kota Damansara, Selangor.

Diberi peluang untuk berlakon disamping pelakon hebat seperti Rusdi Ramly, Jimmy bersyukur kerana melalui pengalaman ini dia dapat membuka satu lagi lembaran baru dalam kerjaya.

“Secara jujurnya saya langsung tidak mempunyai pengetahuan di dalam bidang lakonan, malah untuk membaca skrip pun saya tidak pandai. Bagaimanapun melalui perkongsian ilmu dengan mereka yang lebih lama, ia banyak membantu saya.

“Pada masa hadapan, saya juga akan turut mempertimbangkan untuk berlakon lagi, jika skrip yang ditawarkan itu menjurus kepada pengajaran atau berbentuk keagamaan,” katanya yang kini dilihat semakin ceria.

Sementara itu menurut Jimmy setelah setahun jarang berada di hadapan kamera, rutin kehidupannya kini banyak dihabiskan untuk bermuhasabah diri yang selama ini menurutnya banyak melakukan kesilapan.

“Saya kini merupakan ahli jawatankuasa surau di di kawasan perumahan. Harapan saya hanya satu semoga dengan kepercayaan ini dapat membawa diri saya ke arah kebaikan.

“Disamping itu juga saya turut diberi peluang untuk memberi ceramah motivasi khususnya kepada remaja dan kanak-kanak di kawasan perumahan yang sama,” katanya yang bakal mucul melalui program kanak-kanak di Astro Ceria tidak lama lagi.

Mustahil rasanya jika tidak ditanya perkembangan terbaru kisah rumah tangganya bersama isterinya Nursuhaila Elliani Shuhaimy, 25.

Bagi Jimmy dia kini tidak lagi mahu kisah peribadinya menjadi perhatian umum, malah dia juga akan membuat permohonan kepada mahkamah untuk menjalankan perbicaraan kes perceraian secara tertutup.

“Mungkin dengan cara ini tiada siapa lagi yang akan diaibkan,” katanya ringkas.

Menurut Jimmy sehingga kini, dia masih belum terfikir bahawa penceraian merupakan jalan terakhir untuk dia dan isterinya. Jimmy mengharapkan ada jalan yang lebih baik buat mereka selepas ini.

“Tipulah jika saya katakan saya tidak rindu kepada anak. Saya percaya Zahrah berada di dalam keadaan yang baik walaupun sudah lima bulan tidak bertemunya.

“Sehingga ke saat ini saya tidak pernah terfikir akan berlaku penceraian antara kami. Saya akan terus berdoa untuk kesejahteraan isteri saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment