Saturday, November 19, 2011

Miera Leyana sedia bergelar isteri (GAMBAR)


Malah, si cantik yang baru berusia 18 tahun ini sedikit pun tidak segan silu untuk bercerita kepada semua orang mengenai hasrat naik pelamin, meski pun ada pendapat mengatakan, dia masih terlalu muda untuk berbuat demikian.

"Hubungan cinta saya dengan Shahz memang serius. Kami ada rancangan untuk berkahwin tapi bukan sekarang. Kami akan berkahwin dalam tempoh tujuh tahun lagi," bicara awal Miera Leyana membuka cerita peribadinya.

Sambungnya lagi meskipun tempoh itu terlalu jauh, isu perkahwinan sering diperbincangkan setiap kali keluar bersama kekasih hati.

"Memang ia isu yang selalu dibawa berbincang kalau keluar berdua. Tetapi saya rancang kalau nak kahwin paling lewat pun masa umur 25 tahun.

"Jadi saya ada sikit masa untuk kukuhkan ekonomi, mental dan apa sahaja sebelum berkahwin dengan Shahz nanti," katanya berterus-terang.

Pada masa yang sama, Miera akui bahawa dia sedang menjalani fasa mengenali hati ini budi Shahz yang tidak pernah habis dan sentiasa berjalan setiap detik.

Itu termasuk mempelajari apa kegemaran dan yang tidak disukai Shahz dan begitu juga sebaliknya berlaku pada kekasihnya itu.

Lebih menggembirakan hati anak kedua dari tiga beradik ini apabila perjalanan hubungan cinta bersama Shahz mendapat restu daripada kedua-dua belah keluarga.

"Shahz adalah seorang lelaki yang baik dan bertanggungjawab. Dia sangat menghormati orang tua dan lebih memeranjatkan apabila dia kerap berhubung dengan Mama. Kadangkala ada perkara yang saya tak tahu tapi Mama lebih tahu.

Perkenalan"Semua perkara-perkara ini buat saya macam tak percaya sebab lelaki yang diminati sejak lapan tahun dahulu telah menawan keseluruhan ahli keluarga saya," jelasnya tersenyum lebar.

Perkenalan mereka terjalin sejak lapan tahun lalu kerana masing-masing bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur. Ketika itu Miera adalah 'junior' Shahz dan pernah menyimpan hati kepadanya.

Bahkan mereka pernah digandingkan bersama drama bersiri dalam talian berjudul Luna Fantasiku sewaktu Miera berusia 14 tahun tetapi tidak berpeluang untuk mengenali antara satu sama lain.

"Saya lihat dia umpama cermin kepada diri saya sendiri dan begitu juga sebaliknya. Dia ada beritahu saya yang dia dah lama cari perempuan macam saya yang lain daripada yang lain.

"Kebetulan masing-masing pernah terjebak dengan kontroversi dan gosip tak elok, itu yang buat kami mudah dapat mencari titik keserasian sebab satu kepala," terangnya tanpa berselindung.

Mengulas persoalan sama ada Miera menyedari tentang perbezaan darjat antara dirinya yang hidup dilimpahi kemewahan sedangkan bakal 'suaminya' itu hanya di kalangan orang biasa, wanita ini terdiam sebentar.

"Saya akui bahawa kami hidup dalam dunia berbeza. Tapi saya sedar bahawa yang kaya itu adalah keluarga saya, bukan saya. Saya tak ada apa-apa pun malah sekarang ini sedang gigih mencari harta sendiri," kata wanita yang cukup pantang didekati lelaki yang suka ambil kesempatan atau jenis pisau cukur ini.