Friday, October 7, 2011

Fida enggan dikaitkan dengan Mamat Sepah lagi


Rafidah Ibrahim
Enggan panjangkan kontroversi 

GOSIP membabitkan gadis ini tidak memerlukan pengenalan. Sana sini kisahnya kecoh diperkatakan, tidak kiralah sama ada di media cetak, elektronik, mahupun di alam maya.

Tatkala berkunjung ke Balai Berita baru-baru ini, kalau boleh pelakon dan pengacara, Rafidah Ibrahim, enggan dikaitkan kembali dengan Mamat Sepah kerana episod itu sudah disimpan kemas dalam diari hidupnya.


Katanya, biarlah pihak di sebelah sana mengeluarkan seberapa banyak kenyataan sekali pun, namun untuk dia membuat serangan balas adalah tidak mungkin sama sekali. 

Ditemani pengurusnya, Shah Zemeer, wanita muda yang lebih dikenali sebagai Fida ini kelihatan semakin kuat. Sebelum ini, apabila ditemubual pihak media mengenai isu tidak bertudung dan percutian bersama Mamat ke Pulau Batam secara berdua-duaan, dia pasti tenggelam dengan emosi. 

Bagaimanapun kali ini, dia kelihatan semakin tabah menempuh dugaan maha hebat membabitkan dirinya itu. Imej baik yang dijaga selama empat tahun tercalar sekelip mata hanya kerana seseorang. Kata Fida, selepas ini dia mahu lebih berhati-hati apabila memilih kawan. 

“Saya tidak mahu lagi mengeluarkan sebarang kenyataan membabitkan kes itu kerana saya tidak mahu ia berpanjangan. Cukuplah dengan kenyataan yang pernah saya buat sebelum ini. Bagi saya, tidak berbaloi untuk memanjangkan kes itu. Lebih baik saya fokus kepada apa yang ingin dilakukan selepas ini. 
“Alhamdulillah tidak ada yang mencemuh, sebaliknya ramai juga menitipkan kata-kata nasihat apabila berlakunya kes ini. Namun tidak kurang yang cuba mengambil kesempatan serta menokok tambah cerita bagi memburukkan lagi nama saya. 

“Walau apa pun dugaan yang mendatang, saya masih perlu berdepan dengan orang ramai. Dalam hal ini, saya tidak boleh menyalahkan sesiapa. Cuma saya agak sedih dan terkilan kerana selama empat tahun dalam industri, saya tidak pernah dikaitkan dengan sebarang kontroversi. Tapi disebabkan perkara ini, dalam sekelip mata imej baik yang saya jaga tercalar,” jelas Fida. 

Walau hebat menghadapi cemuhan, keluarga langsung tidak diheret dalam hal ini. Ibunya memang tidak mencampuri urusan kerjayanya, namun dia kurang pasti perasaan adik-beradik yang lain kerana mereka jarang bertemu. 

No comments:

Post a Comment