Monday, October 24, 2011

Check-In #OctTwtFest Pecah Rekod Dunia, termasuk KJ, Nurul Izzah, Lisa Surihani, Aznil (64 GAMBAR)




Berlangsung di ibu pejabat DiGi Telecommunications Sdn. Bhd yang terletak di Shah Alam, perhimpunan October Tweet Festival (OctTwtFest) berjaya memecahkan rekod dunia Guinness dengan mengumpul jumlah “check-in” paling ramai dalam satu acara Tweetup, sebuah acara yang menghubungkan pengguna Twitter.


Dalam tempoh tujuh jam acara itu berlangsung bermula pukul 3 petang, sejumlah 2,615 pengguna Twitter yang hadir telah mendaftar dan menjelang tengah malam masih ada lagi pengunjung yang masih tiba.


Rekod terdahulu dipegang oleh Ndamukong Suh, pemain bola sepak Amerika dengan mengumpul 1,935 “check-in” di acara anjurannya.

Selain bertujuan untuk memecahkan rekod dunia, acara itu turut mendapat sokongan selebriti tempatan seperti pelakon Fazura, Zahiril Adzim, Lisa Surihani, Altimet, kumpulan Hujan, Joe Flizzow, Fazley Yaacob, Imran Ajmain dan ramai lagi.

Selain berhibur, jualan gerai, cabutan bertuah, tweet-hunt Blackberry Playbook, pertandingan permainan PS3, permainan Twister dan persembahan nyanyian turut diadakan.



YB Khairy Jamaluddin diwawancara E! News Asia


Acara itu turut dihadiri ahli politik, Datuk Idris Jala, Khairy Jamaluddin, Nurul Izzah dan ramai lagi. Acara itu juga turut mendapat perhatian media antarabangsa dan tempatan.


Kali kedua dianjurkan, dalam edisi pertama yang berlangsung tahun lalu pada 23 Oktober 2010 berjaya mengumpulkan hampir 600 pengguna Twitter.





















ins















































No comments:

Post a Comment