Sunday, September 11, 2011

Mustafa Kamal pula bersama forum kerajaan Negeri Kelantan

Aku kira, usaha mempertemukan antara Tuan Guru Nik Abdul Aziz dengan Amy Search dahulu cukup memberi kesan sokongan sebilangan besar artis kepada PAS. Rentetan itu juga, dunia dakwah di Malaysia kini sudah mengenali orang bernama Bob Luqman, yang merupakan penulis lirik lagu Isabella yang cukup masyhur dalam akhir 80 an dan awal 90 an dahulu.


Tanpa kita nafikan, di era ini, fenomena banyak artis mahukan kepada Islam berlaku. apakah disebabkan perkembangan ini terpengaruh dari Negara seberang, iaitu Indonesia, itu tidak dapat dipastikan hakikatnya.


Keberadaan Ustaz Akhil Hay yang merupakan artis rockers yang bertukar dengan imej dakwah juga tidak boleh dinafikan kesan kepada kedekatan kebanyakan artis kepada Islam dalam Negara ini. Ia merupakan satu perkara yang cukup membanggakan kita dalam usaha dakwah di Malaysia.

Pada pertemuan dalam forum bersama blogger dan facebooker anjuran kerajaan Negeri Kelantan, kita dapati ada seorang artis yang agak masyhur juga hadir. Tanpa merasakan takut dan segan kepada masa depan dunia artis, beliau tetap mengadirkan diri, waima program itu adalah anjuran kerajaan Kelantan pimpinan PAS.

Artis yang aku maksudkan adalah Saudara Mustafa Kamal. Yang pada hari itu baru aku tahu bahawa beliau adalah orang Kelantan.

Kehadiran beliau itu, menyebabkan aku terfikir bahawa fenomena artis mula menyatakan sokongan mereka kepada PAS secara terbuka sedang berlaku. mungkin kerana mereka sudah dapat menilai antara keburukan UMNO dan kebaikan PAS.

Ada kawan menyatakan pandangan bahawa fenomena ini bermula apabila ada usaha yang dilakukan oleh sebilangan pihak untuk pertemukan antara Amy Search dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Jika benar pandangan itu, alangkah baiknya jika Tuan Guru Nik Abdul Aziz dapat bertemu dengan ramai lagi artis-artis yang masyhur untuk berlaku satu fenomena lebih besar dari ini, iaitu kejatuhan kerajaan BN dari tampuk pemerinatah Putrajaya.

No comments:

Post a Comment