Monday, September 19, 2011

'Miss Bikini' di Pulau Pangkor - Perak hebat bawah Zambry


Hebatnya Perak dibawah pentadbiran Zamry sekarang ya..


Iklan diatas telah disiarkan oleh The Star beberapa hari yang lepas, bayangkan jika pertandingan 'Miss Bikini' tersebut diadakan di Pulau Pinang atau Kedah ataupun Selangor lebih hebat lagi jika ianya diadakan di Kelantan..



Pasti riuh rendah media tunggangan UMNO dan blogger UMNO memainkan isu ini hingga tidak cukup pages dan blog untuk mengutarakan isu ini.. tapi ianya diadakan di Perak negeri yang dinaungi oleh UMNO maka sunyi sepi sajalah..


Bagaimanapun bukan semua Blogger UMNO setuju dengan pertandingan 'Miss Bikini World Award 2011' ini.. ada juga yang masih boleh berfikir dengan rasional.. Tahniah..


Bacalah apa yang ditulisnya dibawah..


ZAMBRY KADIR, KAU DAH BOSAN JADI MENTERI BESAR PERAK, EK?


Kita tolak ke tepi politik Perak, tendang terajang antara para pembesar dan budaya menggunakan kuasa untuk menjatuhkan lawan dalam kumpulan sendiri. Kita tolak ke tepi peranan yang dimainkan oleh segala macam Setiausaha atau pembantu politik mahupun peranan pelbagai Yayasan. Ketepikan sahaja PERANAN Razman Hakimi dan Anuar Reform yang turut serta dalam 'perebutan' di Perak SELAIN MEMERHATIKAN LABA BESAR UNTUK DIRAMPAS DAN DIREBUT.


Perhatikan PERADUAN tersebut!


Siapa sebenarnya yang dijadikan sasaran?


Memang benar Pangkor adalah DUN yang diwakili oleh Zambry Abdul Kadir, tetapi siapa pula Exco Pelancongan Perak?


Takkan cerita Altantuya yang nak 'bunuh' Anwar dan Najib secara serentak dan pada masa yang sama menyelamatkan Abdullah Badawi, berlaku pula di Perak dalam bentuk Peraduan Bikini Pantai?


Masakan Pelancongan Perak terlalu terdesak sehingga perlu mengadakan pertandingan tiga suku bogel di pantai Pangkor? Takkanlah pelancongan Perak sangat bergantung kepada BUAH DADA dan TEMBANNYA TUNDUN bagi menarik kedatangan lebih ramai pelancong ke Pulau Pangkor, sedangkan tanpa elemen-elemen buah dada dan tundun pun, Pangkor memang telah lama menjadi destinasi pelancongan?


Produk pelancongan Perak sebenarnya ada pelbagai yang boleh dimajukan. Perak mempunyai aset pelancongan yang jauh lebih besar berbanding Melaka walaupun mungkin kurang berbanding Kedah yang turut menerima nasib yang sama, iaitu SENTIASA DIABAIKAN!


Tapi tak tahulah kalau Zambry sudah mulai bosan menjadi Menteri Besar Perak dan berharap pertandingan tersebut akan mempercepatkan dia untuk bersara sebagai Menteri Besar Perak. Kita di luar ini sekadar boleh pandang dan buat persepsi sahajalah, sedangkan Zambry mempunyai pegawai-pegawai yang berotak brilliant yang sangat sukar dicari di mana-mana bahagian dunia ini.


The Flying Kick/Darisungaiderhaka

No comments:

Post a Comment