Monday, August 22, 2011

Panas: 'Khairy' Sanggup Terima Keputusan Kalau Perdana Menteri Rasa Dia Calon Yang Akan Kalah


KOTA BHARU - Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin (foto) berkata, beliau sanggup menerima keputusan kepimpinan untuk tidak meletakkannya sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang jika bukan dianggap calon boleh menang.



Beliau berkata, keputusan mengenai calon terletak di tangan Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mempunyai kata putus berhubung siapa calon yang membolehkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) menang.

"Jika Presiden UMNO memutuskan saya bukanlah calon yang boleh menang, saya terima keputusan itu," katanya. Khairy berkata, perkara paling penting ialah kemenangan parti dan bukannya kepentingan individu untuk mengekalkan kuasa.

Beliau menyarankan agar semua anggota dan pemimpin parti menerima segala keputusan kepimpinan UMNO tanpa wujud sebarang perasaan tidak puas hati terhadap parti.

[Dalam hal ini, Khairy Jamaluddin nampaknya sudah mula sedar yang khidmatnya sudah tidak lagi diperlukan oleh parti itu. Bermula dari awal kuasa beralih dari "bapa mertuanya Pak Lah" kepada Najib Razak, jelas dapat dilihat Khairy kini umpanan KJ yang terbuang.


Beliau merupakan satu-satunya Ketua Pemuda UMNO yang tidak terpilih menyertai kabinet Barisan Nasional. Ia satu penghinaan dalam diam yang tidak disangka oleh ramai pemimpin UMNO sebenarnya. Namun, Khairy seolah-olah masih tidak sedar akan perkara ini. Beliau kini mula nampak tanda-tanda karier politiknya bakal berakhir menjelang PRU-13 nanti. Apakah wajar seorang Ketua Pemuda UMNO tidak terpilih sebagai calon pilihanraya. Jika ini berlaku, maka Khairy sekali lagi menempa sejarah baru dalam politik negara. Apapun, semoga beliau tabah melalui keperitan perjuangan beliau].

No comments:

Post a Comment